splittrad världsbild


TULSA: varför firar man påsk egentligen?
JAG: det är ju för att jesus föddes. duh
MAMMA: men vanja. jesus föddes väl ändå på julafton!
JAG: aah juste så var det... påsk firas ju för att jesus dog. fast fett konstigt att man firar att han DOG. Hahah fail
MAMMA: men snälla vanja. man firar att han återuppstod, inte att han dog.
JAG: .............right

fick dessutom veta att jesus "återuppståndelse" inte var att han dog och började leva igen, som jag alltid trott. att han liksom vaknade upp, och knallade iväg o levde vidare sitt liv. NÄNÄ. tydligen så återuppstod han bara för att dra direkt till himlen! ja, jag är inte jättepåläst, men varför göra en sån big deal av det? DAMN, en sån lame "återuppståndelse"... sadface


Kommentarer
Postat av: Ludde

Han återuppstod och knallade omkring i världen lite. Det står att han visade sig 12 gånger efter hans återuppståndelse, för att sedan flaxa upp till mannen i skyn, där han än sitter på guds högra sida.

2011-04-24 @ 13:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0